damdiduuu

Monday, September 26, 2011

sengkek: kisah biskut butter :(

itu hari duet gua dah tak berapa nak banyak.
gua lapar!
apa lagi, gua bikin taktik kotor.
gua guna duet opis.
beli biskut.
untung bila tetamu tak ada, gua boleh rembat itu biskut.
kasik kenyang sket gua punya perut.
baru boleh buat kerja.

baek punya biskut gua beli - Danish Butter Cookies tu beb!

gua sambar satu Danish Butter Cookies.
bukan sebarang kutu makan biskut ni.
gua terbayang dulu gua pernah merasa nikmatnya biskut butter.
pergh terbaek!

gua tak la hati kering.
gua tak beli biskut ori.
mahal tu!
kodi amat!
sekutu-kutu gua tak sampai hati nak ketuk orang.
gua beli biskut buatan tempatan.
baru RM9.99
(tapi pasaraya tu tipu duet (opis) gua lagi 1 sen, jadi RM10!)
lagi pun buatan tempatan ada cop halal.
mencari yang halal tu fardhu, beb!

berkobar-kobar gua balik opis nak makan Danish Butter Cookies buatan Malaysia yang halal! :D

cilakak!
patut la murah, dah jadi serbuk rupanya!


alangkah hancur hati gua
bila buka itu tutup tin biskut.
isi dalam dah hancur².
tapi gua kental.
hancur pun sedap apa.
dah kunyah nanti hancur juga kan.
apa ada hal.

hmmmmmm nikmatnya!
lebih manis dari gula.
lebih lemak dari lemak babi.
eh apa makan biskut butter boleh mencarut ni.
maksud gua memang sedap la biskut tu, tak tipu!
memang berbaloi gua beli.
memang geliga otak gua! :D

apa² hal, biskut butter gua ambik 3 keping dulu.
baru semangat nak buat kerja! :D

hari tu gua sibuk.
maklumlah, dah makan biskut butter.
macam lipas kudung gua buat kerja.
(eh ... ke gua online fb? gua pun dah tak ingat) :p

keesokkan hari
esoknya gua datang kerja dengan semangat berkobar².
gua tau hari gua akan bersinar² hari ini.
sebab gua sarapan biskut butter.
apa barang sarapan roti canai.
biskut butter la baru continental sket, beb!
hidup ini mesti ada peningkatan.
kalau roti canai hari² macam mana nak maju?

(sebenarnya kalau makan roti canai kena budget RM4.20
kalau rembat biskut butter dapat free saja kat opis!)
:p

datang² gua jenguk pantry.
woih!
tin biskut butter tiada di tempatnya.
hati gua mula panas sikit².
tapi biskut butter punya pasal gua sabar.

gua suspek boss gua la rembat ni
dia jarang makan
selalu dia sebat saja apa ada.
gua jeguk meja boss
untung dinding kaca, senang nampak telus.
damn!
biskut butter tak ada atas meja boss gua.
... tak kan dia nak simpan dalam laci.
boss tak macam gua
keh keh keh :p

setelah mintak maaf dalam hati kerana berprasangka buruk pada boss gua
gua meneruskan pencarian.
biskut butter mesti ditemui!
gua lapar ni ...

satu opis gua pusing
sampai conference room.

itu dia! biskut butter dalam conference room!


aha!
itu dia!
tin biskut butter ada atas meja conference room.
ya la, baru gua teringat.
semalam diorang ramai² meeting.
dengan cawan tak kemas
dengan conference room bersepah²
dan yang paling penting
dengan biskut butter gua, diorang tak letak balik kat pantry!

apa² hal, makan dulu
dulu gua pernah terbaca
'a hungry man is an angry man'.
apa barang gua nak bising² diorang tak kemas conference room
walau pun diorang menumpang
lepas tu buat macam tempat sendiri,
malah kita sendiri pun tak sepahkan tempat ni.
biar lah.
nanti itu budak² cleaner datang
pandai la diorang kasik kemas ini conference room.

dengan semangat berkobar²
dengan perut yang minta diisi
dengan penuh semangat gua buka tin.

hampagas! biskut hancur pun licin diorang sebat!

ada sesapa baik hati mau belanja gua roti canai hari ni?

0 orang ckp 'shut up u!':

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...