damdiduuu

Monday, September 5, 2011

i love you :*

dating dengan jejaka idaman hati saya :)


raya ni saya belum dapat gaji
cuma dapat angpow dari boss RM100.
cukup ke RM100 untuk travel KL - Negeri Sembilan - Johor - Melaka - Negeri Sembilan - KL?
(gaji dapat 9 hari lepas raya!)
mulanya rasa macam sempit & susah
alhamdulillah, macam biasa abang sentiasa ada untuk dipow dengan jayanya oleh isteri tercinta & anak tersayang :D

persiapan terakhir menjelang raya, abang belikan saya baju raya warna maroon sedondon dengan abang & Alice :)
ya, saya shopophobic.
susah nak dapat barang bila membeli belah di tempat yang sesak pada waktu puncak.
abang juga belikan kueh raya.
kerepek pisang? tak payah beli, katanya emak dia buat yang paling sedap!
(memang betul mak buat super sedap tak macam yang jual tak ikhlas kat kedai!)

kemudian abang bayar duit rumah.
bila nak travel, abang top up Touch N Go dan isi petrol bila perlu.
abang drive dengan sabar (sebab isteri dia selalu ingatkan sabar & tampar mulut dia bila dia mencarut) :D
apa² benda kecik, besar, sedang, semua abang bayar.
terima kasih, sayang! :*

terima kasih sebab sudi beraya di kampung saya serta sabar² bila saya dan adik beradik perempuan semua berborak tak berhenti² :D


di Seremban, mulanya nak masak spaghetti goreng.
untuk famili Kedah yang bakal datang beraya.
kakak dan Pi dah siap² beli bahan, cuma ada dua tiga barang segar yang kena beli hari tu.
semua minta abang masak.
biasa la top chef dengan senang hati terima amanah.

perkara yang tak dijangka - rupanya ramai lagi yang bakal datang beraya.
spontan, abang tukar menu dan beli bahan² untuk masak.
hasilnya?
nasi minyak, ayam masak merah, jelatah.
walau pun bagi sesetengah orang ayam agak pedas sedikit, tapi memang semua puji sangat sedap!
siap ada yang suruh abang buka restoran! :D

abang memang pandai dan rajin masak.
dia hero saya & Alice! :)

bahagia :)


pagi raya sewaktu salam minta maaf saya sebak :)
abang selalu jaga saya.
ada kalanya dia marah
sebab saya tak dengar kata
bila dia suruh saya makan tengahari, saya sibuk buat kerja.
bila abang tunggu di rumah, saya balik lambat sebab nak siapkan kerja urgent boss suruh.
bila abang dah kemas dapur cantik², saya buat kecah :p

yang manisnya, bila abang dah reda dari marah dan sedar saya bersedih, dia akan cepat² pujuk :)
abang tak tau pujuk, katanya.
sebenarnya dia tak sedar 'pujuk' tu apa.
dia tak sedar selama ini dia memang selalu cepat saja pujuk saya.
abang datang duduk dekat.
abang usap kepala.
abang kucup pipi.
abang cakap baik² lembut².
abang senyum nakal, ketawa, cubit pipi & gigit hidung.
abang sayang.
kasih sayangnya ditunjukkan.
tanggungjawabnya dilangsaikan.
kesungguhannya dibuktikan.
saya sangat bersyukur :)

saya sayang abang.
jasanya tak terbalas.
budinya terlalu banyak.
abang ayah yang sangat penyayang.
abang terlalu baik.
hanya Tuhan yang dapat membalas segalanya :)

i love you always forever :)

moga² kita selalu sedar dan menghargai apa yang kita ada.
semoga kita semua selalu senang, bahagia dan dilindung selalu :)

i love you! :*

.

0 orang ckp 'shut up u!':

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...