damdiduuu

Thursday, December 15, 2011

cerita burger jawa

satu hari gua beli burger jawa.
pagi.
waktu sarapan
tapi gua budget nak makan petang nanti waktu lapar².

malangnya hari tu gua super busy.
kerja punya kerja punya kerja
terlupa yang gua ada stok burger jawa.
wah, tak boleh simpan lama!
sebab burger jawa ada timun.
kalau lambat sangat boleh jadi basi
timun basah masam².

gua sedih :(

gua dah budget nak buang burger jawa tu
iya la, dah macam ni punya lewat mana boleh makan lagi.
buat kali terakhir, gua selak burger tengok isinya.
nak tengok timun elok lagi ke tidak.
cuma berharap dalam hati ...


tengok², rupanya tak ada timun dalam burger tu.
cuma sambal lada dan tepung.
haiceh!
gua kena tipu!

sekarang patut gua sedih sebab burger jawa tak ada timun
atau gembira sebab burger jawa masih elok, masih boleh dimakan?

... manusia memang susah nak bersyukur kan?
:p

1 comment:

  1. kalo letak timun mmg lagi sedap kan..??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...