damdiduuu

Thursday, January 10, 2013

cool blog

kisahnya macam ni
aku ni memang fail sikit bab² minuman yang manis² ni.
paling habis pun Milo atau Horlick ais.
selalunya minum barli suam
atau nak kenyang sikit air kelapa tak nak ais.
aku tak suka kopi
masih menyusukan anak pulak tu
jadi memang elakkan kopi.
pernah sekali beberapa bulan lepas minum teh
lepas tu sakit kepala.
sekarang takut dah nak minum air teh.
air berkarbonat minum sikit saja boleh la.
tinggi tu kandungan gula dia!

bila berkembangnya kiosk² minuman sana sini
aku rasa tu cuma macam gula tambahan
yang kita tak perlukan.
Gong Cha, Chatime pulak banyak teh.
bubble tea atau pearl aku rasa biasa saja
tak ada yang sedap sangat.
cuma dessert ais Snowflake dan UFO yang aku suka
:D

jadi bila kakak ajak layan Cool Blog
mulanya aku ragu²
takut semua teh.
rupanya ada macam² air
daripada cincau, cendol, smoothies dan air buah²an.
harganya pun dalam RM2-5 saja.
tak melampau.
bertambah special bila Cool Blog ada cup sealer
dan bila beli air satu saja
kalau mintak plastik
nanti orang tu bagi tangkai plastik
(tu pun nak excited, tah pape tah!) :p


bila tengok logo
Cool Blog ada pearl hitam.
yang aku tak puas hati
bila dah order, orang tu tanya pulak nak pearl ke tak.
aku ingatkan pearl tu la 'blog' dia.
rupanya 'blog' dia tu ialah ice blended :p
semua minuman pun dibuat ice blended.


pilihan topping yang ada
kena tambah RM0.60 setiap satu
tapi rasanya macam tak bermakna sangat
sebab kita bawa balik, minum lambat
topping dah tak ada dekat top lagi dah.


mari bancuh!
orang opis aku pun nak bukak kiosk minuman baru yang lebih inovatif
ada ais juga
tapi tak payah nak guna blender kisar² ais.
tak sabar nak tunggu Korean magic tu!
;)

0 orang ckp 'shut up u!':

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...