damdiduuu

Sunday, December 16, 2012

happy birthday yayang!

hari ini birthday abang.
isterinya tentu nak buat yang paling istimewa dan bermakna.
tapi abang tak nak.
tiup lilin pun tak nak.


Chocolate Cake with Swiss Meringue Chocolate Buttercream
siap tempah khas daripada 4cakesinacup
boleh tahan harganya.
kalau ikut aku, aku lagi suka pavlova
kalau nak kek, 4cakesinacup ada cheesecake yang sedap tapi murah dalam RM35 saja.
abang lebih suka kek biasa
sponge atau butter cake
jadi aku tempahkan kek yang belum masuk dalam senarai official
khas untuk abang.
keknya sedap chocolate moist.
toppingnya special sebab guna Swiss Meringue.
untuk abang
:)

apa tu ucukcukcuk?!

aku kenal abang
sebagai anak, kawan, boyfriend, suami, ayah dan si ucukcukcuk yang kuat buli :p
abang provider.
dia bayar duit rumah, belikan pampers Alice dan barang dapur tiap² bulan.
share airtime bila kredit aku dah expired.
abang masak untuk makan dan bekal aku hari².
pergi pasar beli bahan mentah, bersihkan, simpan, semua dia yang buat.
dia risau kalau aku balik lambat, banyak kerja, belum makan, drive dalam hujan.
abang suka buli Alice.
takkan berhenti tickle selagi Alice tak bunyi macam nak nangis.
suka dukung tinggi² dan terbalik² buat macam² stunt.
abang paling risau kalau Alice tak sihat.
macam² ubat, macam² cara dia nak buat nak bagi Alice sihat.
kalau kita keluar, abang akan jaga Alice
dan layan Alice itu ini sampai budak kecik tu suka hati
:)

insani
tak la semua dalam hidup ni indah.
tak la semuanya tak ada cacat cela.
tak la semua orang yang dah nikah pegang tangan 24 jam.
kata Dr Fadzilah Kamsah suami memang cakap kasar dengan isteri (tengok nombor 16!)
takkan sampai hari 'kena pijak kepala'
sebab aku takkan berani.
abang garang.
sampaikan aku takut kalau rumah tak bersapu, sinki tak clear, Alice belum mandi.
Alice aku boleh pujuk
tapi aku tak kan buat abang marah!
aku harap abang kasik aku chance sikit
dan cakap baik² sayang²
tiap² masa
termasuk kalau bila aku tak sengaja terbuat perkara yang dia tak berapa nak suka.
atau Alice menangis malam²
atau meragam waktu kita tengah penat, lapar dan mengantuk.


dalam diam
aku tahu abang sayangkan aku dan Alice
dah terbukti dengan perbuatan dia selama ini.
cuma aku harap
ada masanya abang zahirkan kasih sayangnya dengan cara lain.
kata² yang baik dan lemah lembut.
pujian.
terima kasih.
i love you.
cantik. baik. sayang. rindu.
gelang emas, iPhone5 (kalau bagi aku tak tolak!) :p
haaaa! kalau nak pergi honeymoon mana², bagi notice awal sikit.
baru ada masa nak kemas - siap - rehat - sedia.
kalau ad hoc sangat susah la sikit nak set fizikal dan minda!

kalau boleh
I wish
kita ada lebih banyak peluang untuk berkumpul sama family
balik JB
luangkan lebih masa dengan mak dan adik².
hang out dengan kawan².
ada lebih masa berkualiti sama².
duit? sikit sama sikit
banyak alhamdulillah! :D
moga kita sama² beri yang terbaik untuk perkembangan rohani, sahsiah, dan fizikal Alice.

teristimewa seadanya
aku rasa aku dengan abang
macam Samsung dengan Sony Ericsson
walau pun ada banyak function Sony pelik² yang Samsung tak boleh buat
tapi masih boleh sama² kongsi charger.
I love you.
happy birthday!

:)

0 orang ckp 'shut up u!':

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...