damdiduuu

Friday, April 1, 2011

antenatal week 20 - membebel

skg rasa baby dah besar la.
dulu masa baru² mengandung doc kena tekan² perut dulu masa nak scan baru nampak baby.
skg masa dia ratakan gel kat perut guna scanner tu pon dah nampak dah sket².
baju kemeja yg pkai g keje dah xmuat.
baju kurung yg aku bwk balik dr seremban dulu pon bukan semua yg muat.
baju kurung lama aku sume kain xleh masuk, yg paling besar pon ngam² je, sket hari lagi dah xleh pkai.
dlm bnyk² tu ada brapa lai je yg boleh pakai.
cik li kata nnt beli baju baru la (yay!) :D

pas tu doktor kata nanti nak kena shots.
2x lak tu.
kancing gigi.
mungkin mgu 24 & 32.
dia kata tu je shots yg kena amek.
masa check darah, dia tgk result kata la vaksin hepatatis B xpernah amek kan,
so dia suggest lepas baby lahir nnt amek la shot hepatatis B kat hospital biasa.

haaaaaaa ....!
lagi 1 - blood test tu tunjuk 1 fakta penting.
sebenarnya darah aku O+!
cilaka nyer doktor klinik negeri kat seremban tuh.
camner tah dia bley dpt result A+ dulu masa bt check up nak masuk utm.
dah xpsl² jadi anak pungut! -_______-
so skg sume org dlm family aku pon darah 0+.
ayah je B+.
baru la betol!

doktor tu kata kena check blood type tu kalo besalin nnt nak kena blood transfusion.
tu ok la.
pas tu dia kata kena tau blood type mak kalo baby jaundice.
yg tu xpaham la napa - sbb slalu anak & mak xsemestinya sama.

pas tu berat dah (55.5kg kot) naik 2.5kg.
alamak, aku dah takut dah sbb doktor kata 1 mgu boleh naik 0.5kg so 1 bln naik 2kg.
nih dah terlebih 0.5kg.
tapi doktor tu kata xpe, 2-3kg sebulan ok lah.
(pas tu dia xde sebut lg jgn mkn mcD so ok la boleh je g mkn mcD kan!) :D

yg lain² dlm blood test result tu ok la, haemoglobin count ok, rubella & xde hiv.

hmmm ... aku tanya doktor tu boleh tau gender dah ke.
dia kata kalo baby kepala ke bawah pas tu dia kang² boleh la nampak.
pas tu dia bosan je nak layan dia kata 'tu je dia nak tau' -_____-
masa scan tu baby mgadap ke blakang so kita nampak tulang blakang dia.
pas tu scan butt, doc tu kata dia kepit nih, xnampak.
tapi dia kata la 'kosong je nih'.
so mungkin perempuan ... tapi blom confirm lg.
pas kuar tu aku tanya cik li, suka x dpt baby girl.
cik li jwb je 'kan dia kata blom tau lg'.
ok la, blom boleh excited lg kot.
tapi aku tetap nak belikn baby baju merah keh keh keh
(merah tau bukan pink!) :D

0 orang ckp 'shut up u!':

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...