damdiduuu

Thursday, April 17, 2014

daddy nak apa?!

abang selalu manjakan Alice.
kat pejabat abang kerja berat.
penat² balik redah traffic jammed digagahkan jugak jemput Alice balik nursery.
bukan jemput saja.
singgah kedai dulu.
belikan Alice lollipop.
kalau semalam Alice kat rumah nangis² nak coklat
hari ni daddy belikan coklat jugak.
kadang² aiskrim Magnum (Alice share dengan mommy, yeah!) :D
sampai rumah mandikan Alice.
pakaikan baju.
kemudian masak.
wow! padatnya jadual abang!


anak daddy.
daddy ada saja suka la dia.
nak wrestling sama daddy,
tickle² ganaz² sama daddy,
color book sama daddy.
nampak sangat Alice suka nak manja dengan daddy.
asal meragam je tau la rindu daddy tu.
nak daddy layan,
nak daddy pujuk,
nak daddy bagi perhatian.


aku pulak kalau pergi pasar malam TTDI
fuuu rambang mata!
kalau boleh nak beli buah mangga, pisang kaki, papaya, honey dew
dan ikut musim ada rambutan 3 kilo RM10, durian, fresh cherry.
putu piring, rojak, laksa, apam balik,
kalau ikut hati semua nak beli!
tapi selalunya beli buah oren untuk satu minggu,
taufu fah gula merah
dan abang belanja cempedak.
sebenarnya semua pun abang belanja
tapi kalau aku sendiri yang keluar duit
aku tak beli cempedak goreng tu.
giler mahal! sebiji 80 sen!
selalu abang belanja yang dah siap seplastik.
berapa biji, berapa ringgit aku makan saja
sebab kalau kira nanti rasa bersalah pulak :p


kalau kita tak ada plan,
daddy suka bawa Alice pergi playground
atau bawak Alice main basikal dekat park.
tq daddy :)


terpana
satu malam aku main dengan Alice
aku tak ingat apa permainannya
cuma kita beli barang².

lollipop, sweet dan aiskwim untuk Alice.
pavlova, taufu fah, cempedak untuk mommy.
kemudian Alice tanya " ... untuk daddy apa?"
*cricket sound*
dang!
seriously!
bila Alice tanya macam tu
baru aku perasan yang kita selalu tak belikan apa² pun untuk abang.
aku tak makan treats untuk Alice (kecuali aiskwim Magnum!),
snacks kegemaran aku selalunya share dengan Alice
dan abang tak makan apa yang dia beli untuk aku dan Alice.

so?
daddy nak apa?!
Oh my God! (Alice selalu cakap macam ni!) :p
aku pun suruh Alice pergi tanya abang,
tanya daddy nak apa.
Alice tak pergi pun.
dia selamba kata
" ... daddy nak karipap".
oh well, Alice lagi kenal daddy dia daripada aku :p


nak makan kat mana,
nak order apa,
semua keputusan daddy buat mesti untuk senangkan Alice.
thank you, daddy.
kita hargai pengorbanan daddy
:)


p/s: untuk seorang yang tak perasan selalu mintak itu ini
selalu complaint (dalam hati!)
selalu tension bila abang tegur,
rupanya abang selalu manjakan kita dan letak diri dia sendiri kat belakang.
i'm sorry.
thank you.
:-(

0 orang ckp 'shut up u!':

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...