damdiduuu

Tuesday, February 21, 2012

super daddy




abang tak tahu baca fikiran
dia juga tak tahu apa yang tersirat
apa yang disimpan, tak diberitahu
semua abang tak tahu

tapi bila dah tahu
abang sangat prihatin.
abang selalu pastikan aku makan pada masanya
supaya tak sakit perut, sakit kepala dan bengang 1 hari.
rehat.
pergi klinik dan cuti bila tak sihat.

caring
setiap kali waktu rehat abang akan call tanya dah makan ke belum.
abang beri duit untuk sarapan.
bekal makan untuk tengah hari.
abang picit kepala
urut bahu
walaupun dia picit macam nak mati sakitnya!
kuat sangat :p
abang urut kalau aku sakit
atau waktu aku penat
atau kadang² bila dia nak beritahu yang dia ambil peduli :)
abang penyayang.

ada banyak hal yang aku tak dapat nak siapkan tip top untuk abang
ada banyak hal yang aku kena uruskan demi Alice
abang tak merungut
abang tak marah.
abang pun jaga Alice
walaupun bukan senang.
Alice tak boleh duduk setempat
bila terkekang, mulut Alice bising.

tanggungjawab dan peranan
yang utama aku kena buat untuk Alice
simpan susu bila sampai rumah
keluarkan baju kotor Alice dari begnya
cuci dan sterilize botol Alice (yang paling aku kurang nak suka!)
top up pampers
top up
baju esok, kain bedung dan sapu tangan Alice.
balik rumah aku selalunya terus tukar pampers Alice
dan mandikan bila sempat.
balik rumah Alice selalunya nak kan perhatian.
nak feed, nak dibelai, nak main sama².
semua kerja yang aku buat kena curi² masa.
mandi pun super express!

yang dinanti
abang selalunya OT.
kesian aku tengok
abang penat
kerja berat.
kadang² aku rasa bersalah
abang balik penat² tak ada apa yang istimewa yang aku sediakan :(
malah kadang² tak sempat rehat
banyak pulak hal yang abang kena siapkan.
aku bersyukur abang sabar.
aku bersyukur abang sayang aku & Alice.
aku bersyukur sangat²!

cerita rindu
sewaktu kita baru² nikah dulu
aku kadang² rasa rindu sangat.
hari² kita macam pergi kerja, tengok tv, tidur.
ada harinya aku kata pada abang 'rindu',
'nak borak'.
padam tv.
kita duduk cakap² saja.
saja nak dengar suara.
nak ambil tahu.
nak sayang².

itu dulu waktu tak ada baby.
pun dah rasa rindu walau hari² jumpa.
sekarang lagi parah.
lebih rindu
lebih dinanti
lebih banyak nak dicerita
lebih isu
lebih sayang
lebih² lagi.
setiap kali abang balik kerja
aku dan Alice sama² excited.
aku kata pada Alice
'daddy home, preng preng preng preng!'
setiap kali dengar bunyi vespa
Alice menoleh ke pintu
tunggu daddynya
dengan muka bercahaya
:D


I love my daddaddy!

abang baik.
abang jaga aku & Alice baik.
abang belikan pampers Alice, barang dapur dan barang² keperluan.
abang bayar duit rumah
bill broadband
bill letrik
bill astro.
waktu abang senang
tak pernah berkira dengan aku.
apa saja yang aku nak semua dapat
air coklat
coklat
strawberry tart
aiskrim
tau fu fah
(asal aku tak mintak barang mahal² uh?!) :p
Alice tak payah cerita la
tak mintak pun dapat
(macam mana la pulak Alice nak mintak?!)
:p

mudah²an, moga²
asyik² pepatah basi
'perempuan bila jadi ibu
lupa jadi isteri'
aku rindu abang.
rindu sangat².
masa terhad
tanggungjawab bertambah.
kasih sayang tak pernah berkurang.
aku harap dapat luangkan lebih masa dengan abang.
dapat dengar ceritanya
dapat sakit dibulinya :p
dapat pahala menyenangkan hatinya
dapat kurangkan susahnya.

aku sayang abang sangat²
terima kasih atas segala usaha dan pengorbanan.
hanya Tuhan yang dapat membalas segalanya.
semoga kita sentiasa dilindungi dalam rahmatNya.


kasih sayang yang macam ni
siapa yang tak tergila²kan si kacak yang baik hati?!

0 orang ckp 'shut up u!':

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...