damdiduuu

Sunday, March 20, 2011

kenapa fotografi di gig?


crowd yang layan

dalam kerjaya, aku berurusan dengan orang koperat berpangkat tinggi.
decision makers
atas urusan kerja bertamu di bar, resort peranginan antarabangsa, menara pencakar langit berprestij
kuala lumpur, genting, bukit tinggi, langkawi, singapura, jakarta, korea selatan


gambar ni keluar dalam Mastika, nak mintak royalti ke uh?

berkunjung ke gig tempatan memberikan aku kesempatan
bersosial dengan golongan mereka yang tak akan aku jumpa dari sumber kerja semata²
fotografi memberi aku ruang dan alatan
meraikan keghairahan hidup
merakam tenaga, kesungguhan, usaha, penat lelah, kegembiraan dan kegilaan


sini ada hantu!

aku mula join gig dengan Mika Micro Music
macam² susah senang dilalui masa tu
aku berkesempatan tolong Mika sikit² masa gig
kalau korang nak tau, kalau betul caranya - aktif gig nih boleh menyihatkan badan
aku masih ingat masa Mika organize 5 gig seminggu - Friday Nite, Sabtu tengahari, Sabtu malam, Ahad tengahari & Ahad malam
dengan kesibukan Isnin - Jumaat kerja pejabat, kerja luar bila outstation dan keluar lepak² malam² pada hari bekerja
Jumaat malam, Sabtu dan Ahad pulak di gig
tak kira lagi semasa aku ikut band Bintang Batu jadi official photograper dorang
makan pun kadang² skip (nih tabiat tak sihat, kelemahan aku sendiri, bukan salah orang lain!)
pada masa tu berat aku 45kg dan muat dalam jeans saiz 26
bila dah tak aktif?
naik jadi 54kg!
amazing kan? :p


pentas kecik sangat kot?

dari gig juga macam² orang dan macam² anasir aku kenal
dari budak sekolah yang ambik gambar cop gig kat tangan sampai la ke rawkstar besar yang kebanyakannya sangat merendah diri
pop rock, black metal, metalcore, anarcho, Malay Power ... dan poser (uh ... apa tu?!)


kontroversi


Grey Sky Morning :)


the legendary The Dirty Dogs!


Buzzcock in KL


band Bintang Batu


from Bandung with lostsa luv!


Thy Regiment


setting dulu


kat Gudang Noisy sebelum reno


orang Melaka memang ...


1 Malaysia!

0 orang ckp 'shut up u!':

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...