damdiduuu

Sunday, March 20, 2011

Ali JB

aku pun tak ingat camner boleh kenal Ali JB nih.
yang aku tau dia memang cukup popular sebab yang aku tau dia nih Ali JBH.
band punk JB yang aku tau dah wujud sejak aku belajar kat JB akhir 90-an dulu.

yang aku ingat masa gig Malay Power 4/4/2009, Tulang yang tengah jaga gig tanya '... band mana yang tengah perform tu?'
aku jawab aku tak tau, tapi vox dia Ali JBH (tak tau band apa sebab JBH tak de dalam band list untuk gig tu).

Chaos City feat Ali JB, Malaysian Rebelling Troops 4 April 2009

bila aku tanyakan pada Ali, katanya dia mula² jumpa aku kat JB.
depan City Square.
sehari sebelum Konsert Bersatu, Mac 2009.

masa tu ramai² sume tunggu bas nak gi Stulang.
masalahnya aku parked kereta kat CS.
tak kan nak naik bas?
bila aku cakap kat Ali JBH nih, dia buat tak tau je.
dia tak cakap apa² pun kat aku.
dia cuma suh ada sorg mamat tu (malaun mana tah!) ikut aku & tunjuk jalan ke Stulang.

ikut cerita versi Ali nih pulak, dia tak cakap apa² kat aku sebab minah sorang nih boleh speaking English lak dengan dia.
hahahahha aku tak perasan pulak aku cakap English masa tu :p


berbuka puasa kat bengkel, September 2009

aku mula rapat dengan Ali sejak puasa 2009 - mulanya dia sms tanya pasal gambar² gig (trick je tu kot?) :p
dari gambar meleret² ke hal lain²
lama² aku dapat tahu nombor Celcom yang Ali guna sekarang nih asalnya dia beli sbb nak contact aku ... alahai sweetnya! :)


abang rawkstar member ngan abg² rawkstar jugak - yang tengah tu Anas Plague of Happiness, gig Radio Rosak Melaka


masa Ali masih dengan JBH (agaknya la) ... aku tak berpeluang pun tengok Ali perform dengan JBH - masa tu aku kecik lagi :p


dolu² zaman muda² ... dasyat x?


Ali yang saya kenal - abang besar yang penyayang ;)

0 orang ckp 'shut up u!':

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...