damdiduuu

Tuesday, March 10, 2015

tinggi macam kipas


Alice dah nak masuk 4 tahun
makin banyak akal
:)


aku tak suka betul bila Alice makan mengadap tv.
nanti dalam mulut tak kunyah
tapi dia ke sana ke sini,
duduk tak tetap,
aktif sangat.

aku pun suruh tengok dalam bowl
(kalau letak nasi budak dalam pinggan rasa tak selamat je)
dalam nasi ada karbohidrat
dalam ayam ada protein
dalam kicap ada protein
(aik ... mana Alice punya serat & vitamin?!)
:p

Alice tanya
"Kalau makan jadi tinggi? Tinggi macam kipas?"
merujuk kepada standing fan.
aku betulkan "Tinggi macam daddy. Awak tau kenapa daddy tinggi?"
Alice geleng kepala.
Aku jawab "Sebab nama daddy Ali. Maksudnya tinggi."
tak semena² Alice tanya
"Nama awak sapa?"
aku terkedu.
tak sempat nak jawab, daddy potong
"Ketot!"

-______-



0 orang ckp 'shut up u!':

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...