damdiduuu

Wednesday, May 30, 2012

nak masuk tv?! Part 7: Shooting Sierra Damansara

rasa macam malaikat yang ada kepak.
rasa macam kupu² ringan terbang melayang.
lega.
relieved.
senang hati.
rasa macam hilang segala beban.
tenang.
selepas dengan lancarnya
menyempurnakan lafaz ayat² terakir
untuk shooting kali ini.
tamat ... buat masa ini.

walau pun kena beberapa take
berjaya! :)
berkat persediaan,
pengalaman public speaking masa sekolah
dan masuk kelas teater di UTM dulu.
semestinya juga dengan sokongan daddy Alice!
:D


awal² dah terpacak.
hujan.
basah.
mood nak tidur
:p


kita mekap dulu!


baju bajan masing².
orang perempuan macam ni la!


don't drive and whatsApp!


orang kuat


di sebalik kamera


check mic one two
check one two ..
.
selit kat pinggang


scene pertama.
tengah nervous²
:p


sabar la amoi
mau kasik
pasang cantik²
balu bule angkat foto!


wah! cantiknya lepas deko!


ramai sangat nak cakap
kena guna boom


dah kasik mic besar ni
cakap! jangan tak cakap!


tunggu ....
tunggu ....
tunggu ....
tunggu lagi ....
kalau belikan katil Ikea ni untuk Alice ok tak?


inilah namanya gedik!


it's a wrap!

kata orang yang bekerja production
kerja ni hanya untuk orang yang betul² minat.
kalau tak minat memang tak jadi.

aku?
aku rasa kerja ni memang mencabar.
perancangan nak kena lengkap.
selepas buat perancangan, ada banyak perkara akan jadi spontan.
mesti sentiasa bersedia.
masa menunggu panjang.
masa bekerja jadi panjang.
mesti sentiasa positif dan ceria.
tak boleh moody sebab lama menunggu
nanti nampak apa pulak bila dirakam kamera.

untung krew produksi sporting
tak banyak kerenah.
tak marah kena take banyak² kali shot yang sama.

untung dapat peluang.
untung dapat pengalaman & pengetahuan.
untung dihargai :)

ada 3 + 1 episod lagi.
moga dipermudahkan
:)

1 comment:

  1. salam puan, saya syafwan dan bekerja di RTM. saya ingin memulakan syarikat produksi saya sendiri. tetapi lebih kepada program bual bicara. jikalau puan dapat membantu saya untuk membuat proposal ia akan sangat membantu saya. kalau puan dapat hantar contoh proposal untuk membuat program tv, saya ingin jadikan ia sebagai rujukan untuk saya. asal usul saya adalah dalam bidang IT. zero knowledge dalam production. bleh emel saya di syafwans@hotmail. com , facebook emel yg sama, Syafwans Syariff

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...